כמה מילים על הפרעת קשב
אחד ההסברים לתופעה זו יכול להיות נעוץ ברמת העניין של המשימה עבור הילד בעל הפרעת הקשב.
ילדים עם הפרעת קשב מתקשים מאוד לעשות זאת וחלקם לא מסוגלים כלל לגייס את המשאבים כאשר המשימה מולם משעממת אותם.
נושא זה ידוע בספרות המחקרית כבר שנים רבות, והוא עדיין מעסיק חוקרים גם היום. השבוע, לדוגמה, נתקלתי במאמר שבחן את הנושא מזווית נוירולוגית של תזוזת העין (Hochhauser et al., 2022) – החוקרים בדקו והשוו ילדים עם הפרעות קשב לילדים עם רמת קשב תקינה, ונתנו להם משימת גירוי-תגובה. הם מצאו שכאשר הגירוי מושך את העין, לא נמצא הבדל במהירות התגובה בין ילדים עם הפרעת קשב לבין ילדים ללא הפרעת קשב – מה שמחזק את הטענה, שחשוב מאוד לעורר עניין ולמצוא דרכים כדי לגוון את ההוראה – במשחק, במחשוב, בתחרותיות (קבוצתית ומפרגנת), ובתחומים מעוררי עניין.
ספרו לי בתגובות, איך אתן נותנות מענה לילדים עם הפרעות קשב בכתתכן?