אודות
היי, נעים מאוד, אני יפית ואשמח לספר לכן בכמה משפטים על עצמי כדי שנוכל להכיר קצת יותר.
הקמתי את המרכז לאסטרטגיות הוראה ולמידה על מנת לחלוק ולשתף בידע שלי גם אחרים. את הידע צברתי בלימודי התואר הראשון והשני בחינוך מיוחד אשר סיימתי בהצטיינות יתרה, ובלימודי התואר השלישי בתחום החינוך בהנחיית פרופ’ ברכה קרמרסקי בתחום פיתוח מקצועי של מורים באוניברסיטת בר אילן.
את הידע התיאורטי והמחקרי שלמדתי שכללתי במהלך יותר מעשור של ניסיון בשטח הכולל:
- הוראה בבית ספר ובמכללות לחינוך: האקדמית חמדת, תלפיות וסמינר הקיבוצים
- הדרכה של מורות בתחום אסטרטגיות הוראה ולמידה.
- העברת השתלמויות לאלפי מורים ומורות בתחום לקויות למידה ואסטרטגיות למידה בשפה ובמתמטיקה במרכזי פסג"ה בכל רחבי הארץ
- ליווי בתי ספר בתהליכים פדגוגיים המתמקדים בלמידה דיפרנציאלית בשפה ומתמטיקה, הוראה לתלמידים עם לקויות למידה והפרעת קשב, הטמעת אסטרטגיות למידה במסגרת בית הספר.
- אבחון דידקטי וניהול קליניקה בתחום ההוראה המתקנת
במהלך שנים אלו פיתחתי שיטות ופרקטיקות ייחודיות לסייע לתלמידים מתקשים ללמוד נכון ובאופן יעיל. במקביל הצלחתי להנגיש את אותן הפרקטיקות למורות באופן כזה שיוכלו להבין וליישם אותן בקלות.
בנוסף, אני אוהבת ליצור ולפתח משחקים שונים (משחקים דיגיטליים ומשחקי קופסה) וחומרי לימוד ובמהלך השנים פיתחתי חומרים רבים וביניהם: “חושבים אותיות“, “רצף של סיפור“, “הולך לי בקלות” ועשרות חוברות דיגיטליות מדויקות לעבודה עם תלמידים: “הבנתי שלא הבנתי”, “לפצח בכיף“, “קוראים ומבינים” ועוד.
ה"אני מאמין" שלי...
- אני מאמינה ביכולתו של כל תלמיד להתקדם ולהצליח גם אם הדרך לא תמיד קלה. בעזרת כלים ופרקטיקות מדויקות שבאמת עובדות! כל ילד יכול להצליח והשמיים הם הגבול.
- ההצלחה תלויה רבות גם ביכולתה של המורה שעובדת עם הילד לדייק את ההוראה שלה ולהתאים את הכלים והפרקטיקות בהתאם לתפקוד ולקשיים של הילד.
- אני מאמינה שלמידה חייבת לכלול היבטים פסיכו-פדגוגיים ועל כן בקורסים אני משלבת התייחסות להיבטים רגשיים בלמידה אשר חשובים כל כך לתלמידים ובפרט לאלו שהלימודים לא הולכים להם בקלות.
וכאן נכנס לתמונה המרכז לאסטרטגיות הוראה ולמידה.
המרכז מתמקד בעיקר בפיתוח מקצועי של מורים בתחום ההוראה המתקנת (מותאמת) בקריאה, כתיבה, הבנת הנקרא וחשבון ותחום האסטרטגיות באופן כללי. הקורסים שמים דגש על פרקטיקות ומסייעים למורות להבין מה לעשות? איך? מתי ולמה? כך שמורה מסיימת את הלמידה ויודעת לתכלל את כל הפרקטיקות שלמדה ולהתחיל לבנות תוכנית עבודה מותאמת ומדויקת המשלבת היבטים רגשיים.
ובנימה אישית,
אני מרגישה ברת מזל שמורות רבות בוחרות ללמוד איתי. זכיתי להעביר את הקורסים שלי לאלפי פרחי הוראה ומורים בפועל וכעת שהלמידה מרחוק כל כך נגישה, החלטתי להשתמש ביתרונותיה. אני מרגישה שליחות בעבודה ושמחה לשמוע ולקרוא את המשובים של המורות שלמדו איתי.